حتما تا حالا از خودتان پرسیدید که آیا افراد چند زبانه از ضریب هوشی بالاتری نسبت به افراد عادی برخوردارند؟ بر پایه ی آخرین تحقیقات انجام شده بر روی مترجم های چند زبانه، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افراد چند زبانه به صورت میانگین از سطح هوشی بالاتری نسبت به افراد عادی برخوردار میباشند.

دلیل این موضوع بسیار روشن است که حال به زبان ساده آن را برای شما شرح میدهیم.

همانطور که میدانید برای این که هر شخص قادر به صحبت کردن باشد،باید حداقل 15 هزار کلمه از زبانه مورد نظر را در ذهن خود به خوبی به یادبیاورد، حال فرض کنید شخصی که در قبال شما قرار گرفته به 3 زبان تسلط دارد ، این امر یعنی آن شخص حداقل 40 هزار کلمه فعال در ذهن خود دارد و هر زمان که بخواهد میتواند از بانک اطلاعاتی ذهن خود استفاده کند.

نکته ی دیگری که بسیار مهم و لازم به ذکر است، زمانی که هر فرد از هر زبان کلمه های جدیدی را یاد میگیرد، راه ها و تونل های نورونی جدیدی در ذهنش ایجاد میشود که کد های مخصوص به کلمات جدید را حمل میکنند، در نتیجه شخصی که فقط به یک زبان تسلط دارد نسبت به شخصی که به 4 زبان و یا بیشتر تسلط دارد، از تعداد نورون های کمتری برخوردار میباشد، و دقیقا به همین خاطر است که میگویند اگر مغز جوانی میخواهید و دوست دار حافظه ی خود هستید، یادگیری زبانه جدید برای شما بهترین گزینه است.

نکته ی جدید و جالب توجه این است که حتی افرادی که ضریب هوشی پایینی داشته اند ، در نتیجه ی یادگیری زبان جدید ،بعد از ارزیابی های زبانی مشخص شد که در ذهن این افراد ارتقای هوشی شکل گرفته به شکلی که این افراد بعد از یادگیری زبان جدید، افزایش 5-7 درجه ای را در ضریب هوشی خود داشته اند.

در مغز هر انسان ، نیم کره ی چپ مسئول یادگیری زبان های جدید و همچنین رد و بدل کردن اطلاعات زبانی میباشد، گرچه این امر میتواند با کمک گرفتن از نیم کره ی راست هم صورت بگیرد!

یک آزمایش جالب را انجام دهید تا همین الان از هر دو نیم کره ی مغزتان استفاده کنید.

برای شروع کلمه ی سیب سبز را در ذهن خود تصور کنید! همین الان از ترکیب دو نیم کره استفاده کردید، زیرا عمل تصور کردن را نیم کره ی راست و عمل درک زبان را نیم کره ی چپ انجام میدهد.

از این آزمایش میتوان نتیجه گرفت که زبان و یادگیری زبانه جدید، نقش بسیار مهمی را در سطح هوشی و ضریب هوشی ایفا میکند

امیدوارم که از مطلب فوق لذت برده باشید.

به این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان 0