مهاجرت کاری به انگلیس

راهنمای کامل مهاجرت کاری به انگلیس به همراه شرایط ویزای کار

چگونه می‌توان مهاجرت کاری به انگلیس داشت؟

انگلستان یک مقصد عالی و پرطرفدار برای کسانی است که به دنبال کار در خارج از کشور خود هستند. این کشور دارای اقتصادی متنوع و بازار کار پررونقی است که برای افراد متخصص، فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند. با این وجود لازم است پیش از شروع به کار و مهاجرت کاری به انگلیس ویزای کار دریافت نمایید. در ادامه این مطلب انواع راه‌های مختلف برای مهاجرت کاری به انگلیس بررسی خواهد شد.

 

انواع ویزای کار برای مهاجرت کاری به انگلیس کدام اند؟

ویزای نیروی کار متخصص

برای مهاجرت کاری به انگلیس رایج‌ترین نوع ویزا، نیروی کار متخصص است. این شامل افرادی می‌شود که یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای بریتانیایی داشته‌اند و قرار است با شرایط خاصی کار کنند. برای این که بتوانید آن را در اختیار داشته باشید و از این طریق مهاجرت کنید، لازم است یک پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای بریتانیایی داشته باشید که در لیست مشاغل واجد شرایط باشد. علاوه بر این موارد باید افراد براساس سن، تسلط به زبان انگلیسی، پیشنهاد شغلی و حقوق امتیاز کافی را کسب نمایند.

ویزای انتقال درون‌شرکتی

در صورتی که هم‌اکنون در یک شرکت چندملیتی فعالیت دارید و بخواهید به شعبه بریتانیا منتقل شوید، ممکن است شرایط اخذ ویزای درون‌شرکتی را داشته باشید. مهاجرت کاری به انگلیس از این طریق برای کارمندانی امکان‌پذیر است که می‌خواهند برای یک دوره موقتی به شعبه انگلستان شرکت خود انتقال پیدا کنند. افراد واجد شرایط کسانی هستند که حداقل 12 ماه در آن شرکت کار کرده باشند و دارای پیشنهاد شغلی از انگلستان باشند.

مهاجرت کاری به انگلیس

ویزای استارت آپ

این نوع مخصوص کارآفرینانی طراحی شده است که قصد دارند کسب و کاری در انگلستان راه بی‌اندازند و از این طریق مهاجرت کاری به انگلیس را انجام دهند. سه شرط اصلی و مهم برای این که واجد شرایط اخذ آن باشید، وجود دارد شامل:

شما لازم است یک ایده تجاری خاص و خلاقانه داشته باشید.

ایده و طرح خاص شما حتما باید توسط یک نهاد تاییدکننده مورد تایید قرار گرفته باشد.

همچنین داشتن بودجه به میزان کافی که بتوانید از کسب و کار خود حمایت کنید، ضرروی می‌باشد.

ویزای مبتکر

این نوع تقریبا شبیه به ویزای استارت آپ می‌باشد اما برای کارآفرینانی که تجربه بیشتری دارند طراحی شده است. برای اخذ آن لازم است واجد یک‌سری شرایط باشید از جمله: شما باید یک ایده تجاری خلاقانه داشته باشید و این ایده لازم است که توسط یک نهاد تاییدکننده، مورد تایید واقع شود. علاوه بر آن باید حداقل مبلغ 50هزار پوند سرمایه برای حمایت از کسب و کار خود داشته باشید.

ویزای استعدادهای جهانی

این نوع برای افرادی که در زمینه علوم پایه، پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، فناوری دیجیتال و فرهنگ و هنر استعداد خاصی دارند و جزو نخبگان به حساب می‌آیند طراحی شده است. برای این که بتوانید واجد شرایط اخذ آن باشید، لازم است یک نهاد تأییدکننده در بریتانیا به عنوان یک رهبر در حوزه کاری شما را تایید کرده باشد.

ویزای طرح تحرک جوانان

طرح تحرک جوانان (Youth Mobility Scheme Visa) برای افرادی بین  18 تا 30 سال در نظر گرفته شده است که می‌خواهند تا مدت 2سال در انگلستان زندگی و کار کنند و مهاجرت کاری به انگلیس داشته باشند. برای داشتن شرایط کسب این ویزا لازم است که شما شهروند یکی از کشورهای شرکت‌کننده در آن باشید و همچنین دارای بودجه کافی برای 2سال زندگی در انگلستان را داشته باشید.

کلام پایانی

هرچند مهاجرت کاری به انگلیس ممکن است یک فرآیند پیچیده باشد، اما امکان‌پذیر است و بستگی به شرایط افراد دارد. با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد گزینه‌های زیادی برای مهاجرت کاری به انگلیس وجود دارد و می‌توان شانس خود را امتحان کرد و در جهت کسب آن تلاش نمود. طبق موارد گفته شده شما چه یک نیروی کار متخصص باشید چه یک کارآفرین یا جوانی که به دنبال ماجراجویی است، امکان مهاجرت کاری به انگلیس برای شما وجود دارد.

برای مهاجرت کاری به انگلیس لازم است تحقیق کنید و از مشاوران خبره کمک بگیرید و طبق آن شرایط را بسنجید و برای اخذ اقامت اقدام نمایید. با دریافت ویزای مناسب خود می‌توانید از امکاناتی که بریتانیا برای افرادی که با مهاجرت کاری به انگلیس می‌آیند بهره ببرید و شغل و تجارت مفیدی را آغاز کنید.

به این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان 0

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *