شرایط مهاجرت به ایتالیا

شرایط مهاجرت به ایتالیا در سال 2024، معرفی بهترین و کم هزینه ترین روش ها

شرایط مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که بخاطر فرهنگ غنی، تاریخ قدیمی، آشپزی، گردشگری و بسیاری چیزهای دیگر در جهان معروف است. اخیرا ایتالیا به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت تبدیل شده است. این کشور به واسطه داشتن فرصت ها و امکانات بالا، جذابی برای دانشجویان، کارکنان و سرمایه گذاران است. در این نوشته شرایط مهاجرت به ایتالیا و انواع ویزاها برای افراد غیر اروپایی را بررسی می کنیم.

ویزای کار

یکی از رایج ترین راه ها برای مهاجرت به ایتالیا، ویزای کار است. اگر پیشنهاد کار از کارفرمای ایتالیایی دارید، می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. بعضی از این ویزاها عبارت اند از:

  • ویزای Skilled Worker: این ویزا برای مدیران، افراد دانشگاهی، محققان و افرادی با تخصص های بالا مانند پزشکان صادر می شود. این نوع ویزا نیازمند پیشنهاد کاری است که حقوق آن باید بیش از حداقل تعیین شده توسط دولت باشد.
  • کارت آبی اروپا: این نوع ویزا برای تحصیل کردگانی صادر می شود که از خارج از اتحادیه اروپا اقدام می کنند. پیشنهاد کاری برای این نوع ویزا نیازمند مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر است و باید حقوق آن بیش از پایه حقوق باشد.
  • ویزای کار فصلی: برای کارکنانی صادر می شوند که شغل آن ها نیازمند حضور کوتاه مدت است، همچون صنایع کشاورزی، گردشگری و ساخت وساز

شرایط مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت تحصیلی

یکی دیگر از راه های مهاجرت به ایتالیا، از روش تحصیل است. این روش اخیرا بسیار پرطرفدار شده است، چراکه دولت ایتالیا سالانه تعداد زیادی بورسیه به دانشجویان خارجی ارائه می کند.برای دریافت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا، نیاز به ترجمه ایتالیایی مدارک به صورت رسمی وجود دارد، این مدارک شامل دانشنامه های لیسانس و فوق لیسانس، ریزنمرات آن ها و بعضی مدارک دیگر است.

دانشگاه های ایتالیا دارای رتبه خوبی میان دانشگاه های جهان هستند. از جمله معروف ترین آن ها می توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه رم، تورین، پادوا و غیره اشاره کرد. هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا برای دانشجویان خارجی بسیار به صرفه است. شهریه دانشگاه معمولا نسبت به دانشگاه های دیگر اروپا کمتر است، با این حال بسیاری از دانشجویان شانس گرفتن بورسیه تحصیلی را دارند.

شهریه دانشگاه به رشته و زبان تحصیل بستگی دارد. شهریه دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند معمولا بیشتر است و شهریه های دوره های ارائه شده به ایتالیایی نزدیک به رایگان است. شهریه خوابگاه نیز به دولتی یا غیردولتی بودن آن وابسته است. خوابگاه دانشگاه هزینه های بسیار کمتری برای خوابگاه دریافت می کنند.

بورسیه استانی ایتالیا یا به اصلاح DSU نوعی بورسیه است که بر اساس وضعیت مالی دانشجو اعطا می شود. در نتیجه بدون در نظر گرفتن سوابق آکادمیک، این بورسیه متناسب با درآمد خانواده دانشجو داده می شود. لذا، این روش یکی از ساده‌ترین روش های دریافت بورسیه در جهان است.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا است. در این روش سرمایه‌گذار در ازای ایجاد کسب و کار یا خرید سهام و اوراق می تواند اقامت موقت ایتالیا را کسب کند.یکی از مزیت های مهم این روش، سفر بدون ویزا به دیگر کشورهای منطقه شنگن است.

در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا، با خرید 500 هزار یورو سهام شرکت ها یا اوراق دولتی می توان ویزای موقت ایتالیا را دریافت کرد که این ویزا قابل تمدید است. همچنین با خرید 500 هزار دلار ملک نیز می توان ویزای اقامت ایتالیا را دریافت و بدون ویزا در منطقه شنگن تردد کرد.

ویزای استارتاپ ایتالیا

این نوع ویزا برای جذب استارتاپ های مختلف به ایتالیا طراحی شده است. در واقع ویزای استارتاپ به کارآفرینانی تعلق می گیرد که می خواهند شرکتی را در ایتالیا تاسیس کنند. این روش نیز نیازمند یک پشتیبان ایتالیایی (incubator) است که طرح تجاری شرکت را تایید کند.

برای مهاجرت به ایتالیا، سفارت مدارکی را قبول می کند که به صورت رسمی ترجمه شده باشند. به همین منظور، مدارکی اعم از شناسنامه، کارت ملی، سوابق بیمه، مدارک ازدواج و طلاق، مدارک دانشگاهی و فنی حرفه ای، گواهی عدم سو پیشینه، اسناد شغلی و بانکی و غیره باید توسط مترجم رسمی ترجمه شوند و توسط قوه قضاییه تایید گردند. در صورتی نیاز به ترجمه ایتالیایی مدارک خود دارید می توانید با کارشناسان مترجمان برتر تماس بگیرید.

به این صفحه امتیاز دهید

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان 0

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *